Elérkeztünk arra a szintre, hogy most már az online eltöltött idő 65%-át a mobilok adják. A desktop már egy jó ideje visszacsúszott a 2. helyre és egyre hátrébb kerül a sorban.
A comScore alapos kutatást végzett az internethasználók körében arról, hogy mely platformokat részesítik előnyben, milyen aktivitással és mennyi időt töltenek el rajtuk. A teljes riportot itt olvashatjátok: 2016 U.S. Cross-Platform Future in Focus.
Melyik platformon töltünk több időt digitális média fogyasztással?
Forrás:Marketingland
Az ábrából világosan kiderül, hogy az elmúlt 2 évhez képest szépen emelkedett az okostelefon nyomkodással töltött idő. 65%-ban a mobilunkat használjuk digitális médiafogyasztásra és azt is főleg alkalmazásokon keresztül tesszük. Az asztali gépek 12%-ot zuhantak 2013 óta, így már csak 35%-át teszik ki az online időnknek.
Azért ez még nem jelenti azt, hogy vége lenne a PC-nek, hiszen nagyon sok online tranzakció folyik még asztali gépeken. Sok márka még mindig desktopra lő, pedig a fogyasztói viselkedést már inkább a mobilok határozzák meg. Már ma is, de a jövőben méginkább érdemes lesz a mobilos tartalmakra koncentrálni.
Ami nekünk még érdekes lehet, az a top látogatott oldalak (Google, Facebook meg az amerikaiaknak a Yahoo) statisztikái. Egyedi látogatószámból értelmeszerűen a Google áll az első helyen, bár az érdekes, hogy főleg multiplatformból tevődik össze és kevésbé mobilból. A Facebook, Yahoo, Amazon, Microsoft stb.-nál az egyedi látogatószám főleg mobil használókból jön össze.
Forrás:Marketingland
Ami a különböző tartalmak böngészésével eltöltött időt jeleni, az adatforgalom túlnyomó részt mobilról érkezik. Ha megnézzük különböző nagyobb portáloknál, mint a Yahoo, AOL és MSN még a desktop vezet, bár ezek nálunk vagy meg sem vetették a lábukat, vagy kihaló félben vannak. Minden más kategóriában a mobil vezet. A híreket mobilról olvassuk, vásárolni is már inkább alkalmazásokon keresztül szoktunk, csak úgy, mint játszani, vagy Facebookozni.
Forrás:Marketingland
Bár a kutatás nem mond túl sok újat, azért mégis érdemes elgondolkodni a jövő lehetőségein, a változásokon, és, hogy milyen irányba fog haladni a fejlődés. A laptopok összemennek a telefonok laptop méretűvé nőnek? Milyen ütemben csökken majd a PC-k használata? Lehet, hogy egyszer végleg eltűnnek? Az appoké a jövő? Hogyan alkalmazkodik a piac a multiplatformokhoz?
Tetszett a cikk? Kövess minket Facebookon is!
Forrás: Marketingland